December 16, 2009

bincang senja vs mesyuarat tingkap

lawak yg gua rs betul2 wat gua tergelak walaupon keadaan yg tensen ngan kje.

Begini kisah nyer ;-
Sepetang yg stress,dari kja yg melambak dan smakin menyemak. Bukan makin surut. Makin hari makin menggunung. Bila la gua nak clear kan secepat mungkin, rs btl-btl mustahil la.. pening gua memikirkannya.Membuatkan otak smakin kering sbb diperah selalu..Oleh sbb kerja yg membuatkan gua xmampu memboloskan diri lagi,gua pon ambil keputusan nak balik umah jer..sampai di bus stop,gua lihat ada beberapa orang sedang tercangok2 menunggu bus..sume kelihatan letih lesu.Maklumla..sume nye berhempas pulas ngan tugas masing2 sepanjang hari. Gua kira bernasib baek la tika itu sbb ade lagi penumpang bus rapid yg tggu dr pukul 6 pm. Gua mcm biase lor..xsah kalo xkuar jam 7pm. Ada sj tugas yg blm selesai ;( sedey bukan..hahaha..rs mcm pekerja rajin pula padahal molot2 dibelakang xhenti2 ckp kerja gua mcm semut angkut gula.Apa nak jd- jadi la~..asal kan gua happy dah kira ok. mmm berbalik pd crita sbnr, riuh btl suasana di bus stop. Ni yg gua suka ..xla stress sngt.Antara perbualan yg gua rs cam best ;-

mbak indon : lalalala..apakah nasib ..lalala(sedang nyanyi)

kak non : kamu ni nyanyi aja.. Nanti ujan terus!

mbak indon : sy dulu mmg pandai & minat nyanyi. cuma nya sy tak layak lagi nyanyi di pentas. Krisdayanti itu teman nya sy nyanyi. (smbg lagi nyanyi.."mencari cinta ku di seberang..lalala)

kak xoxo : cuba la akak nyanyi lagu english pulak

mbak indon : ooo kalau bahasa jawa, acheh, palembang, kalimantan, sumatera...akak tau la.. sebab dulu sempat belajar. Dulu akak pandai belajar.(hehehe poyo kan? tp gaya bahasa mmg melucukan jiwa raga gua) tp.....lagu mat saleh akak xpandai. cakap pon tidak pandai..baca lagi la tidak pandai...sbb dulu2 masa akak sekolah rendah lagi, guru ajar english meningal.tu sbb akak sempat blaja english.. (adus nak pecah perut gua ketawa)..

kak xoxo : sabar je la kak..(sambil tersengih2)

Akhirnya bus smpai pukul 8. Semua mau mogok bus lambat tp dah letih melawak..Gua pon ingat nak tido jer..(tido berdiri) wakaka..

Nukilan xseberapa,
Cik ros merah @};--(BM version)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...